Rządowy program \"Wyprawka szkolna\", którego celem jest wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez dofinansowanie zakupu podręczników i materiałów edukacyjnych, będzie kontynuowany w przyszłym roku szkolnym 2015/2016. Pomoc zostanie skierowana do trzech grup uczniów: klas III szkoły podstawowej; kontynuujących naukę według nowej podstawy programowej na poziomie klasy IV technikum; uczniów niepełnosprawnych: słabo widzących; niesłyszących; słabosłyszących; zniepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, z niepełnosprawnością intelektualną wstopniu umiarkowanym lub znacznym; z niepełnosprawnością ruchową, w tym zafazją; z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera; zniepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną zniepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej; tym samym program będzie obejmował wszystkich uczniów niepełnosprawnych, zwyjątkiem uczniów niewidomych, dla których podręczniki zapewniono wodrębnym trybie. Pomoc w formie dofinansowania zakupu podręczników oraz zakupu materiałów edukacyjnych będzie przysługiwać: uczniom pochodzącym z rodzin, w których dochód na osobę w rodzinie nie przekracza 574 zł; uczniom pochodzącym z rodzin niespełniających kryterium dochodowego na podstawie decyzji dyrektora szkoły, uwzględniającej lokalne warunki ekonomiczne i społeczne (np. ciężka choroba, wielodzietność, przemoc, alkoholizm, narkomania w rodzinie); uczniom niepełnosprawnym bez względu na dochód. Podstawą do skorzystania z pomocy przez uczniów niepełnosprawnych jest posiadanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. W przypadku uczniów spełniających kryterium dochodowe należy przedłożyć zaświadczenie o dochodach lub zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń rodzinnych. Dopuszcza się również złożenie oświadczenia o dochodach. Rodziny, które przekraczają kryterium dochodowe zamiast zaświadczenia o dochodach składają uzasadnienie do otrzymania pomocy. Zgodnie z programem, wnioski o przyznanie pomocy w formie dofinansowania zakupu podręczników i materiałów edukacyjnych, składa się do dyrektora szkoły. Zwrot pieniędzy następuje po przedłożeniu dowodu zakupu (np. faktury VAT) lub oświadczenia o dokonanym zakupie. Pomoc ma być przyznawana na wniosek rodziców ucznia (prawnych opiekunów, rodziców zastępczych), nauczyciela, pracownika socjalnego lub innej osoby, za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych złożony do dyrektora szkoły, do której uczęszcza lub będzie uczęszczał uczeń – w terminie do 4 września 2015r. Wszelkie informacje o Programie można uzyskać w sekretariatach szkół, bądź w Wydziale Edukacji, Kultury i Spraw Społecznych Urzędu Miasta (pokój 256). Źródło: www.bialogard.info