AKTIM - Aktywnie Wykorzystany Czas

(brak opinii)
Turystyka - Wypoczynek Wyślij wiadomość Poleć znajomym

  Adres

Zwycięstwa 17/9
78-200 Białogard
woj. Zachodniopomorskie

  Kontakt

Tel kom 604-898-050
Mail: [email protected] Pokaż
www: www.aktim.pl

Opis

Jesteśmy Stowarzyszeniem zajmującym się Aktywnym Wykorzystaniem czasu Wolnego.


Z O S T A Ń     M O R S E M ! ! !


Kto może byC morsem ?

    KąpaC mogą się zarówno osoby młode, jak i w podeszłym wieku. Zdarza się nawet, że do wody wchodzi starsza osoba z laską. KąpaC mogą się praktycznie wszystkie osoby poza mającymi problemy z sercem, okres przebywania w wodzie można porównaC do krótkiego, ale bardzo intensywnego biegu. Zimowe kąpiele są traktowane jako rodzaj medycyny naturalnej. KąpaC mogą się wszyscy niezależnie od wagi ciała. Mogą to byC także osoby szczupłe, gdyż sposobem na wejście do zimnej wody jest wstępne rozgrzanie ciała, a nie posiadanie odpowiedniej ochronnej warstwy tkanki tłuszczowej.

Morsem możesz zostać TY


Jak zostaC morsem ?

    Aby zostaC morsem nie trzeba się wcześniej przygotowywaC, wymagane jest jedynie przeciętnie dobre zdrowie. Barierą jest jedynie strach przed nieznanym. Mitem jest koniecznośC hartowania ciała zimnym prysznicem, zanim człowiek zdecyduje się na zostanie morsem. Każda osoba bez uprzedniego hartowania ciała jest w stanie wejśC do zimnej wody po uprzedniej rozgrzewce bez negatywnych konsekwencji zdrowotnych.
    Przed kąpielą trzeba byC wypoczętym, nie należy wchodziC do wody bezpośrednio po posiłku ani po spożyciu alkoholu. Przed samym wejściem do wody nie należy rozgrzewaC się dodatkowo ani alkoholem ani ciepłymi płynami. Nie ma potrzeby również stosowania jakichkolwiek dodatkowych zabezpiecze?, smarowanie ciała tłustym itd.
    Kąpiel należy poprzedziC typową kilkunastominutową rozgrzewką biegowo-gimnastyczną na brzegu zbiornika – umiarkowanie intensywny bieg, a po nim Cwiczenia rozciągające, pajacyki, przysiady itp. Należy doprowadziC się do stanu ustabilizowanego podwyższonego tętna i poczucia, że jest nam w środku gorąco. W trakcie trwania rozgrzewki zdejmujemy ubranie. Optymalnie jest, gdy czoło pokryje nam się lekkim potem. Bezpośrednio po rozgrzewce należy szybko rozebraC się do kąpielówek, po czym wejśC do wody spokojnym, ale zdecydowanym krokiem. Kąpiel powinna trwaC do 2 minut i należy z niej wyjśC zanim zaczniemy odczuwaC skutki zimna. W ostateczności organizm sam nam podpowie, kiedy kąpiel przestaje byC przyjemnością. Po wyjściu z wody można się od razu wytrzeC lub też pobiegaC do czasu wyschnięcia. Uczucie zimna, nawet jeśli pojawi się w wodzie, to na suchym lądzie powraca dopiero po kilku minutach. PO WYJ?CIU Z WODY NIE MOŻNA WEJ?C DO NIEJ PONOWNIE. Ponownie można wejśC dopiero po kolejnej rozgrzewce.

Co daje morsowanie?

    Korzyści z zimowych kąpieli jest wiele: zahartowanie ciała, zwiększenie odporności organizmu na choroby zimowe, poprawa wydolności układu sercowo-naczyniowego, lepsze ukrwienie skóry. Morsowanie jest wspaniała terapią na depresje oraz problemy emocjonalne. PonoC przedłuża także życie. ;-)

SEZON K?PIELOWY TRWA CAŁY ROK !!!

w w w . a k t i m . p l

 

856

Opinie

Brak opinii

Dodaj opinię

Aby dodać opinię musisz być zalogowany.