Nie od dzisiaj wiadomo, że prowadzenie prężnie działającego przedsiębiorstwa wymaga inwestycji w skuteczny kanał reklamowy. Efektywność promocji firmy to jednak nie tylko ilość Klientów, jakich udało się pozyskać dzięki promocji. To również koszt poniesiony właśnie na tego typu zabiegi. Jeżeli zastanawiasz się jaka metoda marketingowa będzie dla Ciebie najlepsza, to ten artykuł powstał z myślą o Tobie! Zestawiamy najpopularniejsze w ostatnich latach sposoby na docieranie do nowych partnerów biznesowych z wieloma alternatywami. Wspólnie ze specjalistami z agencji reklamowej AFTERWEB porównujemy koszty, wygenerowane zasięgi oraz najważniejsze możliwości. Gotowy? Potraktuj to jako rzetelny poradnik i sprawdź, jak efektywnie i opłacalnie promować biznes!


Nie marnuj czasu na poszukiwanie Klientów, jeżeli to oni szukają Ciebie

Czas to pieniądz. Nie tylko w sprzedaży i prowadzeniu firmy, ale również w reklamie. Nowoczesny marketing opiera się przede wszystkim na znalezieniu źródła, gdzie istnieje szansa na pozyskiwanie masy potencjalnych Klientów. To wszystko! Nie musisz angażować dodatkowych sił, zatrudniać kolejnych pracowników odpowiedzialnych za promocję. Idealnym przykładem funkcjonowania w takim trybie jest wyszukiwarka Google i jej dwie sztandarowe usługi: pozycjonowanie stron oraz kampanie Google Ads. Potencjalny partner biznesowy wpisuje konkretne frazy, na które możesz wyświetlić swoją stronę internetową. Eliminujesz w ten sposób ryzyko prezentowania komunikatu promocyjnego osobie niewykazującej zainteresowania Twoją ofertą. Tak jest choćby w przypadku popularnych jeszcze kilka lat temu kampanii radiowo-telewizyjnych czy billboardowych. Również reklama w prasie i social mediach odbiegają od profilu idealnego marketingu na miarę XXI wieku.

„Ekosystem marketingowy przedstawiony przez Google w postaci pozycjonowania stron WWW czy kampanii Google Ads to jedna z najwygodniejszych opcji na promowanie własnej firmy. Zachodzi bowiem tutaj przypadek precyzyjnego docierania do Klienta zainteresowanego już ofertą. Płacisz jedynie za docieranie do wcześniej wybranej grupy docelowej, co wpływa pozytywnie nie tylko na efektywność marketingu, ale też na finanse. Całość odbywa się za pośrednictwem słów kluczowych. To właśnie dlatego musisz dobrać te, najlepiej opisujące prowadzony przez Ciebie biznes.”

Im większy zasięg reklamy, tym większa szansa na jej spieniężenie

Chociaż mogłoby się wydawać, że kampanie billboardowe w centrum dużego miasta czy również reklama radiowo-telewizyjna posiadają największy zasięg odbiorców, aktualne badania wskazują na całkowite odwrócenie trendu. Wyszukiwarka Google potrafi wygenerować nawet kilka milionów unikalnych użytkowników każdego dnia. Mowa tutaj o danych wyłącznie dla Polski. Wśród nich możesz znaleźć od kilkudziesięciu do nawet kilku tysięcy potencjalnych Klientów, którzy już są przypisywani do wybranej przez Ciebie grupy docelowej. Takimi statystykami nie może pochwalić się żadna inna metoda promowania biznesu. Zarówno ta nowoczesna, jak i tradycyjna.

Finansowy nokaut konkurencji. Pozycjonowanie stron i Google Ads pozytywnie Cię zaskoczą

Last but not least – aspekt finansów. Jak powszechnie wiadomo, skuteczny marketing to również taki, który jest zwyczajnie opłacalny. Na tym polu pozycjonowanie stron i kampanie Google Ads pozostawiają daleko w tyle konkurencję. Biorąc pod uwagę możliwości oraz gigantyczny zasięg, koszt za obie te usługi wypada niezwykle korzystnie. Przeważnie SEO dostępne jest w kilku pakietach cenowych, dostosowanych do potrzeb reklamodawcy. Google Ads natomiast daje unikalną możliwość kontrolowania dziennych i miesięcznych wydatki. Dzięki temu obie te metody śmiało można polecić każdemu, kto szuka efektywnego i przystępnego cenowo marketingu.