Zapraszamy wszystkich chętnych do stworzenia zespołu i zapisania się do udziału w Lidze Piłki Siatkowej. Pierwsze spotkanie organizacyjne odbędzie się 28 stycznia o godzinie 18 na Stadionie Miejskim w Klubie Olimpijczyka. Regulamin oraz informacje zamieszczamy poniżej. SERDECZNIE ZAPRASZAMY REGULAMIN Białogardzkiej Amatorskiej Ligii Piłki Siatkowej 1. Cel • upowszechnianie aktywnych form wypoczynku • podnoszenie sprawności fizycznej • popularyzacja gry w piłkę siatkową • integracja społeczności białogardzkiej 2. Organizator Białogardzki Ośrodek Sportu i Rekreacji Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Białogardzie 3. Termin i miejsce Rozgrywki będą się odbywać na sali gimnastycznej Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Białogardzie przy ul. Dąbrowszczaków 14. Mecze rozgrywane będą we wtorki i w czwartki po dwa spotkania dziennie. 4. System rozgrywek W zależności od ilości zgłoszonych drużyn utworzona zastanie jedna lub dwie grupy, w których drużyny będą rywalizowały systemem „każdy z każdym”. Mecz rozgrywane będą do dwóch wygranych setów. Seta wygrywa zespół, który zdobędzie 25 punktów (przy 25:25 set grany jest do przewagi 2 punktów). W przypadku remisu w setach 1:1, rozgrywany jest tie-break do 15 punktów. 5. Zasady klasyfikacji drużyn • za zwycięstwo zespół otrzymuje 2 punkty za przegraną 1 punkt, • walkower (v.o.) 2:0 – sety 25:0,25:0, drużyna zwycięska 2 pkt, drużyna w stosunku do której orzeczony został walkower 0 pkt. 6. Kolejność końcowa. • ilość punktów, • bezpośredni pojedynek, • stosunek setów. 7. Zasady uczestnictwa • wpisowe za udział w zawodach 100 zł, które należy wpłacić w kasie BOSiR lub na konto bankowe z dopiskiem BALPS, • w drużynie nie może występować więcej niż jeden zawodnik aktualnie grający na licencji PZPS, dotyczy to wszystkich lig rozgrywkowych. • Drużyny mogą składać się zarówno z kobiet jak i mężczyzn, jednakże przepisy dotyczące wysokości siatki obowiązują tak jak w zawodach dla mężczyzn, czyli górna taśma znajduje się na wysokości 243 cm, • Zawodnik może reprezentować w danym cyklu rozgrywek tylko jeden zespół, udział tego zawodnika w innej drużynie uwarunkowany jest wycofaniem się jego poprzedniej drużyny z rozgrywek, • Każda drużyna winna posiadać osobę funkcyjną-opiekuna, który musi być wpisany na karcie zgłoszenia, • Uczestniczy powinni być ubezpieczeni od następstw nieszczęśliwych wypadków. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za NWW, • W przypadku zawodników, którzy nie ukończyli 18 roku życia wymagana jest pisemna zgoda rodziców (opiekunów prawnych) na udział w zawodach, którą wraz ze zgłoszeniem dostarcza do organizatora, • Tożsamość zawodników mogą sprawdzić kapitanowie tylko przed rozpoczęciem spotkania. 8. Wymogi regulaminowe • terminarz spotkań podawany będzie z wyprzedzeniem na stronie Białogardzkiego Ośrodka Sportu i Rekreacji : www.sport.bialogard.info, • rozgrywki przeprowadzone zostaną zgodnie z przepisami PZPS, • zespół przystępujący do meczu z minimum 6 zawodnikami (przy wyrażeniu zgody przez drużynę przeciwną nie mniej niż 5), • W przypadku rozpoczęcia meczu w 5 zawodników i doznaniu kontuzji przez jednego zawodnika mecz zostanie przerwany, bez możliwości jego dokończenia. Wynik meczu zapisany będzie jako walkower dla drużyny przeciwnej z wynikiem 2:0 w setach, • Drużyna może zgłosić maksymalnie 12 zawodników, • w trakcie rozgrywek możliwe jest uzupełnienie listy zawodników, pod warunkiem że nie grali oni wcześniej w żadnej drużynie, • W zawodach mogą brać zawodnicy kończący 16 lat w danym roku, • Udział w danym meczy przez zawodnika nieuprawnionego powoduje walkowera, • Drużyna, która nie stawi się w ciągu 10 minut od wyznaczonego czasu przegrywa mecz walkowerem, nie przewiduje się przekładania meczów, • Każda drużyna rozgrywająca mecz w podanym terminie na obowiązek wyznaczyć co najmniej jednego zawodnika ze swojej drużyny, do sędziowania drugiego meczu odbywającego się w tym samym dniu, • Każda drużyna powinna posiadać jednolite stroje sportowe, • Sędzia ma prawo nie dopuścić zawodnika, który jest pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających, • wszelkie szkody spowodowane w obiektach, w których odbywają się zawody pokrywają sprawcy, • za rzeczy zagonione w czasie rozgrywek Organizatorzy nie odpowiadają, • Zakaz jest palenia tytoniu oraz spożywania alkoholu na terenie rozgrywek, • Zgłoszenie drużyny jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu, • O sprawach nie ujętych w REGULAMINIE BALPS decyduje Organizator, • Każdy zawodnik zgłaszający się do rozgrywek, poświadcza pisemnie że nie posiada żadnych przeciw wskazań zdrowotnych do udziału w BALPS. 9. Zgłoszenia • zgłoszenia do rozgrywek przyjmowane są do dnia 8 luty 2013 r • zgłoszenia przyjmowane są w biurze lub recepcji BOSiR przy ul. Moniuszki 49 w Białogardzie w godzinach od 7 do 23. • pełne zgłoszenie do rozgrywek musi zawierać ◦ wypełniony formularz zgłoszeniowy do pobrania : www.sport.bialogard.info, ◦ oświadczenie zawodników, ◦ dowód wpłaty wpisowego (do wglądu), ◦ oświadczenia zdrowotne (każdego zawodnika), ◦ zgody rodziców (w przypadku osób niepełnoletnich), • Drużyna, która nie dostarczy pełnego kompletu dokumentów do dnia 8 luty 2013 r,, nie zostanie dopuszczona do rozgrywek. 10. W sprawach nie ujętych w REGULAMINIE decyduje organizator.