IV posiedzenie Rady Gospodarczej
5 listopada, już po raz czwarty w historii istnienia Rady Gospodarczej, przedstawiciele białogardzkiego biznesu, specjaliści i reprezentanci miejskich instytucji spotkali się z burmistrzem Białogardu Krzysztofem Bagińskim.
Tym razem posiedzenie Rady funkcjonującej przy burmistrzu miało charakter podsumowania. Pierwsze spotkanie po tegorocznych Regionalnych Targach Gospodarczych służyło zebraniu wniosków i przemyśleń płynących z tego istotnego wydarzenia. Członkowie Rady, którzy właśnie podczas targów otrzymali certyfikaty, zaproponowali, aby w przyszłości częściej brać udział w dużych prezentacjach gospodarczych o charakterze międzynarodowym.
- Uczestnictwo w takich targach wiąże się z możliwością pozyskiwania istotnych kontaktów wewnątrz gospodarczej strefy Unii Europejskiej. Niewątpliwie dyskusje z naszymi zachodnimi partnerami mogą również służyć wymianie doświadczeń, obopólnej nauce i korzyściom z niej płynącym – skomentował burmistrz Krzysztof Bagiński. Tym samym pozytywnie odniósł się do takiej inicjatywy, proponując pokrycie części kosztów związanych z uczestnictwem.
Jednak zanim przystąpiono do podsumowania, głos zabrał Robert Madejski, który za pomocą prezentacji przedstawił zgromadzonym propozycje wsparcia Invest Parku dla firm działających w Białogardzie. Zwięzłe wystąpienie oparte było na określeniu kilku kroków wprowadzania firm w proces inwestycyjny, który proponuje białogardzki Invest Park.
Następnie burmistrz Krzysztof Bagiński sprowokował dyskusję, z której wyniknąć miało na ile oferta Invest Parku jest atrakcyjna dla przedsiębiorców obecnych na sali. Z debaty wynikało, że taka oferta jest bardzo potrzebna młodym firmom, które dopiero debiutują na rynku gospodarczym.
Kolejnym punktem posiedzenia Rady Gospodarczej było rozpoznanie zmian i aktualnych możliwości otrzymywani ulg podatkowych. Sekretarz Piotr Janowski wyjaśnił, że nowe regulacje obowiązywać będą z początkiem 2015 r., natomiast w treści ustawy nastąpiły niewielkie zmiany. Dotyczą one przede wszystkim terminu składania wniosków. Tego typu dokumenty należy składać w Urzędzie Miasta jeszcze przed rozpoczęciem inwestycji, na którą ulgi podatkowe miałyby zostać przyznane. Ulgi w podatku od nieruchomości udzielane są na 5 lat.
Na koniec, jak zwykle, dyskutowano nad propozycjami tematów następnych posiedzeń Rady.
Komentarze
Ten materiał nie ma jeszcze komentarzy
Dodaj komentarz
Aby dodac komentarz trzeba sie zalogowac, jeśli nie masz jeszcz konta zarejestruj się w serwisie bądź zaloguj się