Dnia 2 kwietnia 2016r. o godz. 14.00 na terenie byłego obozu jeńców alianckich Stalag Luft IV w Modrolesie młodzież oraz społeczność lokalna uczestniczyła w żywej lekcji historii dotyczącej Stalagu Luft IV. Spotkanie prowadził Pan Paweł Urbaniak z Bałtyckiego Stowarzyszenia Miłośników Historii Perun w Koszalinie.
Uczennice ZSP w Białogardzie Julia Kazimierska i Marcelina Zimnicka przy wsparciu nauczycielki historii Iwony Markowskiej przeszły proces rekrutacji do XXII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. Tematem wiodącym tej edycji jest „Miejsca pamięci – materialne świadectwo wydarzeń szczególnych dla lokalnej i narodowej tożsamości”.
Przed uczennicami stoi do wykonania zadanie rekrutacyjne, aby zakwalifikować się do udziału w sesji, która odbędzie się 1 czerwca 2016r. w Warszawie. Miejscem pamięci, które będzie realizowane w projekcie, jest Stalag Luft IV w Modrolesie. Uczennice będą miały za zadanie zgromadzić informacje na jego temat, zbadać funkcjonowanie tego miejsca w świadomości lokalnej społeczności oraz wykonać dokumentację zdjęciową i filmową.
Przeprowadzone badania wśród lokalnej społeczności pokazały, że nie wszyscy mieszkańcy Białogardu i okolic wiedzą o istnieniu obozu lotników alianckich w czasie II wojny światowej. Jeszcze mniej mieszkańców ma wiedzę na temat „Marszu śmierci”. Ważne jest, że wszyscy ankietowani jednomyślnie stwierdzili, że należy propagować wiedzę o Stalagu Luft IV. Temu właśnie celowi służyło sobotnie spotkanie w Modrolesie.
Organizatorem XXII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży jest Kancelaria Sejmu oraz jako współorganizatorzy występują Ministerstwo Edukacji Narodowej, Instytut Pamięci Narodowej oraz Ośrodek Rozwoju Edukacji.
XXII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży jest projektem edukacyjnym i obywatelskim mającym na celu:
Naukę postaw patriotycznych i obywatelskich oraz współodpowiedzialności młodych ludzi za podtrzymywanie i rozpowszechnianie tradycji narodowej i państwowej
Popularyzowanie i rozpowszechnianie wiedzy o miejscu pamięci tj. o Stalagu Luft IV w Modrolesie oraz jego znaczeniu dla historii, dziedzictwa i tożsamości lokalnej i narodowej
Uświadomienie decyzyjności i poczucia prawa w społeczności lokalnej oraz promowanie aktywnej postawy
Przybliżenie młodym ludziom zasad funkcjonowania Sejmu RP i procesu legislacyjnego
Opiekę merytoryczną nad realizacją projektu sprawuje pani Iwona Markowska. Natomiast opiekę techniczną firma pana Radosława Dublinowskiego, która wykonywała ujęcia z drona.
Żywa lekcja historii
Komentarze
Ten materiał nie ma jeszcze komentarzy
Dodaj komentarz
Aby dodac komentarz trzeba sie zalogowac, jeśli nie masz jeszcz konta zarejestruj się w serwisie bądź zaloguj się